Sunday, March 1, 2009

Malaysiaku..

Salam.

Alhamdulillah, segala puji-pujian kepada Allah SWT kerna limpah kurniaNya dapatlah berkongsi sesuatu untuk ditatapkan bersama dalam "warkah abangz". Sesungguhnya kesyukuran seharusnya tertitip pada bibir masing-masing apabila sentiasa dikurniakan nikmat oleh Allah SWT yang tidak putus-putus. Tinggal lagi bagaimana kita melahirkan kesyukuran kepada Allah SWT.

Rasa syukur turut terbit apabila sentiasa berada dalam keadaan harmonis dalam negara tercinta Malaysia. Kesyukuran dengan adanya keharmonian ini perlu sentiasa terbit dalam fikrah rakyat Malaysia. Segala perlakuan yang ditimbulkan perlulah menjadi satu manifestasi gambaran kepada kehidupan rakyat Malaysia yang sentiasa berbahagia dengan kemakmuran yang ada.

Malaysia, memberi jaminan kepada kita bahawa segala keharmonian akan terpelihara selagi kita memahami bahawa setiap tindak tanduk kita adalah berasaskan kepada pemikiran yang waras. Pemikiran yang sentiasa memelihara norma dan nilai yang baik. Pemikiran yang mengerti akan kontrak sosial yang menjadi pegangan bersama. Pemikiran yang menjadikan mawaddah sebagai perkara asas dalam hubungan. Jika pemikiran ini diterjemahkan maka akan wujudlah janji Malaysia sebagai sebuah negara yang harmonis.

Kita jangan mudah terpengaruh dengan permainan politik yang kita lihat semakin menjadikan rakyat bahan permainan. Kita perlu nyahkan politik yang penuh tipu daya, tamak haloba dan juga korupsi. Kita perlu buktikan bahawa kita merupakan generasi perubahan dan tidak menjadi barua mereka. Ingatlah KITA PUNYA HAK!!!

Wassalam

No comments: